Home / ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ  / ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ  / Ψηφιακό Πολιτιστικό προϊόν: Αλήθεια πόσο εξελίχθηκε η Κως τα τελευταία έτη σε αυτόν το τομέα; – ”Rewind” με τον Βασίλη Βογιατζή

Ψηφιακό Πολιτιστικό προϊόν: Αλήθεια πόσο εξελίχθηκε η Κως τα τελευταία έτη σε αυτόν το τομέα; – ”Rewind” με τον Βασίλη Βογιατζή

 

EDITORIAL: O εξαιρετικός συνεργάτης μας Βασίλης Βογιατζής έχει το χάρισμα να γράφει – ας μου επιτραπεί η έκφραση – “διαχρονικά”! Η διορατικότητά του, σε συνδυασμό με ότι – δυστυχώς – τίποτα δεν αλλάζει σε αυτή την χώρα, μετατρέπουν τα γραπτά του και τις σκέψεις του σε μικρά “αποσπάσματα” γεγονότων στο χρόνο, που μπορούν να είναι το ίδιο επίκαιρα, όπως και τη στιγμή που “ζωντάνευαν” για πρώτη φορά σε ένα κομμάτι χαρτί.

 

 

Ψηφιακό “πολιτιστικό προϊόν”

 

 

Με τον όρο ψηφιακό πολιτιστικό προϊόν, εννοούμε τη σύνθεση και απεικόνιση πολιτιστικού περιεχομένου σε ψηφιακή μορφή, όπως είναι ένα DVD, μία ηλεκτρονική βιβλιοθήκη ή ψηφιοποίηση του υλικού για το διαδίκτυο κ.τ.λ., ένα προϊόν πολιτιστικού περιεχομένου, που παράγεται με αντικειμενικό σκοπό την ικανοποίηση ανάγκης ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, ακόμη και εκπαίδευσης και επιμόρφωσης.

 

 

Η αξία του ψηφιοποιημένου υλικού δεν είναι μόνο ένα άθροισμα των επιμέρους τεχνικών χαρακτηριστικών, αλλά και σύνθεση πνευματικών δημιουργημάτων και ικανοτήτων, οι οποίες εξελίσσουν το πολιτιστικό αποθεματικό, σε πρωτότυπο προϊόν.

 

 

Έτσι, το ψηφιοποιημένο πολιτιστικό προϊόν μπορεί να αποτελεί έναν πολύ αξιόλογο τουριστικό πόρο. Ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να πληροφορηθεί για τα φυσικά και πολιτιστικά διαθέσιμα μιας περιοχής, με έναν τρόπο συμπυκνωμένο που συνδυάζει την ψυχαγωγία με τη μάθηση και με το κέρδος του χρόνου, όταν ο χρήστης θέλει να ενημερωθεί για να μελετήσει ένα θέμα. Η προστιθέμενη αξία επιπλέον του ψηφιοποιημένου περιεχομένου συνίσταται όταν αυτό γίνεται εμπορεύσιμο προϊόν πλέον, αφού αυτό απευθύνεται σε σαφώς προσδιορισμένη αγορά και σε κατηγορίες ομάδων / χρηστών.

 

Η κατάλληλη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς στη βάση της αναπαράστασης ενός τουριστικού προορισμού και ανάδειξης της ελκυστικότητας των μνημειακών, λαογραφικών και γενικότερων πολιτιστικών διαθεσίμων και πόρων με τη χρήση λ.χ. της διαδικτυακής τεχνολογίας ή μέσω ενός DVD διαμορφώνει το κίνητρο της επίσκεψης στον προορισμό.

 

Μια άλλη χρήση είναι η αναπαράσταση εικονικής πραγματικότητας π.χ. των μουσείων. Αυτό που δίνει την προστιθέμενη αξία στο ψηφιοποιημένο προϊόν, είναι ότι ενσωματώνει όλη την πνευματική διεργασία που αναδιατάσσει το πολιτιστικό υλικό, το αναδομεί με ένα τρόπο που το κάνει πιο προσιτό και με πιο σαφή προσανατολισμό στην εξυπηρέτηση μιας ανάγκης. Ένα βιβλίο ή μια μελέτη ποτέ δε θα είναι σε θέση να υποκαταστήσει ένα ψηφιοποιημένο πολιτιστικό προϊόν που εξυπηρετεί συνδυασμό αναγκών ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και  έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά γι’ αυτό το σκοπό. Επιπλέον, στα υπέρ είναι το φθηνό κόστος κυκλοφορίας  – διάδοσης στις λεωφόρους του διαδικτύου.

 

Ψηφιακή περιήγηση στην Αγιά Σοφιά

 

 

 

Πλέον είναι επιτακτική ανάγκη να προσεγγίσουμε τον πολιτισμό σαν προϊόν, ώστε να παράγει προστιθέμενη αξία. Κάπου εδώ έρχονται να βοηθήσουν τα κοινωνικά δίκτυα. Τα κοινωνικά δίκτυα συνδέουν ομάδες ατόμων όχι μόνο κοινωνικά, αλλά και γεωγραφικά.

Χάρις σε αυτά είναι εύκολο να μοιράσεις τις ιδέες σου, τις συμπάθειες και τις αντιπάθειές σου με τον κόσμο γενικότερα ή με μια οικεία σου ομάδα ατόμων. Μπορείς να βρεις φίλους ή να αναπτύξεις επιχειρηματικές επαφές και να γίνεις μέλος μιας κοινότητας. Επομένως, τα κοινωνικά δίκτυα δίνουν στα άτομα κάτι που τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης δεν μπορούσαν ποτέ να δώσουν, την ευκαιρία της δημιουργίας σχέσης και δικτύωσης με τους άλλους.

 

Ψηφιακή περιήγηση στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτζου, Παράρτημα Ναυπλίου

 

 

Σήμερα, τα κοινωνικά δίκτυα έχουν καταστεί πολύ σημαντικά για την επικοινωνία με τους καταναλωτές. Τα κοινωνικά δίκτυα δεν μπορούν να αγνοηθούν, γιατί δίνουν τη δυνατότητα στα άτομα να εκφραστούν, βοηθώντας έτσι τους σχεδιαστές των μέσων ενημέρωσης να καταλάβουν ποιοι είναι αυτοί που θα προσεγγίσουν, τι να τους πουν και τι τους υποκινεί.

 

Τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να παίξουν ένα σημαντικό ρόλο στο κτίσιμο της μάρκας του προϊόντος. Αυτά έχουν αποδειχτεί ότι αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο του μάρκετινγκ για το μέλλον, αφού η μάρκα του προϊόντος είναι το άθροισμα των συνολικών συναισθημάτων και εμπειριών που σχετίζονται με το προϊόν της επιχείρησης.

 

Όσο τα κοινωνικά δίκτυα στερεώνονται περισσότερο στην κουλτούρα, τόσο περισσότερο η συμπεριφορά του μάρκετινγκ πρέπει να αντικατοπτρίζει την ευαισθησία και την εμπιστοσύνη, οι οποίες είναι αναγκαίες στην ανθρώπινη συζήτηση.

 

 

 

Ας αναλογιστούμε σε τι βαθμό χρησιμοποιούμε την προβολή σαν διάσταση του μάρκετινγκ εν έτει 2012. Είναι καιρός να σταματήσουμε να αναλωνόμαστε σε παλαιομοδίτικες προσεγγίσεις που και άκαιρες και κοστοβόρες είναι. Το διαδίκτυο αποτελεί ένα φοβερό σύμμαχο στην προβολή του νησιού μας και είναι επιτακτική ανάγκη να ξεκινήσουμε να το χρησιμοποιούμε σε μεγάλο βαθμό.

 

 

Στοχευμένα και οργανωμένα μπορούμε να πετύχουμε 24ωρη προβολή, 365 μέρες τον χρόνο με ελάχιστο κόστος. Ελαχιστότατο. Παρατήστε τους περιττούς ενδιάμεσους. Μόνο κόστος δημιουργούν. Ας επικεντρωθούμε στην εφαρμογή καινοτόμων, σύγχρονων, διαδραστικών μορφών διαφήμισης.

 

 

 

Μπορούμε να προβάλουμε τα χαρακτηριστικά αυτά, που θα ενισχύσουν την εικόνα μας στις αγορές, πετυχαίνοντας να δημιουργήσουμε ζήτηση. Αρκεί οι κύριοι και οι κυρίες στα κέντρα λήψης αποφάσεων (Ντιν Νταν), να συμφωνήσουν σε μια ενιαία δυναμική προβολή του νησιού. Αρκεί να βγάλουν οι βασιλικότεροι του βασιλέως τις παρωπίδες τους. Θα το πω πάλι: Δεν είναι κακό να μην ξέρεις. Κακό είναι να αρνείσαι πεισματικά να μάθεις. Ειδικά όταν τα πείσματα σου έχουν αντίκρισμα στις ζωές μερικών χιλιάδων ανθρώπων. (*Πηγή: http://www.oikosocial.gr)

 

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: To κείμενο δημοσιεύτηκε στο 13ο τεύχος του free press περιοδικού “Nήσος Κως”