Home / ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ  / ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν.ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ ΤΗΣ THOMAS COOK

ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν.ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ ΤΗΣ THOMAS COOK

Με σχέδιο και συντονισμένες ενέργειες η διαχείριση της αναστολής λειτουργίας της Thomas Cook Αγγλίας

Συνεργασία του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου με τον Δήμαρχο Ρόδου, Αντώνη Καμπουράκη και τον Πρόεδρο της ΕΞΡ, Μανώλη Μαρκόπουλο

 

 

Το μήνυμα της  συντονισμένης και ψύχραιμης διαχείρισης του προβλήματος που ανέκυψε με την αναστολή λειτουργίας του ταξιδιωτικού οργανισμού Thomas Cook Αγγλίας έστειλαν σήμερα ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, ο Δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, Μανώλης Μαρκόπουλος, με το βλέμμα στην επόμενη μέρα και με στόχο την εξυπηρέτηση των επισκεπτών που βρίσκονται στο Νότιο Αιγαίο και την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων από την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

Προηγήθηκε σύσκεψη στο γραφείο του Περιφερειάρχη, για την εκτίμηση της κατάστασης, μετά την είδηση της πτώχευσης του τουριστικού οργανισμού, νωρίς τα ξημερώματα. Συμμετείχαν σε αυτήν η υποπρόξενος της Μεγάλης Βρετανίας στη Ρόδο, Ράνια Κοσιώρη, o χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου, Χρήστος Ευστρατίου και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Κώστας Ταρασλιάς.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αυτήν την ώρα βρίσκονται στη Ρόδο 2.500 επισκέπτες και περίπου 1600 στην Κω που έχουν έρθει μέσω της Thomas Cook.  Ειδικότερα για σήμερα, δεν υπήρχε καμία προγραμματισμένη πτήση αεροσκαφών της εταιρείας από τη Ρόδο.  Όσον αφορά την Κω, για σήμερα είχαν προγραμματιστεί 3 πτήσεις , οι επιβάτες των οποίων εξυπηρετούνται με πτήσεις άλλων εταιρειών και η επιχείρηση επιστροφής τους στην Αγγλία εξελίσσεται ομαλά.

Από νωρίς το πρωί εξάλλου, όπως τόνισε ο κ. Χατζημάρκος, Περιφέρεια, Δήμος και ΕΞΡ βρίσκονται σε μια μαραθώνια προσπάθεια συντονισμού όλων των ενεργειών που πρέπει να γίνουν για την διαχείριση της κατάστασης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και σε διαρκή επικοινωνία με τον Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τους λοιπούς τουριστικούς φορείς της χώρας, όπως η ΠΟΞ, το ΞΕΕ και ο ΣΕΤΕ.

 

 

 

Σε δηλώσεις που ακολούθησαν στους δημοσιογράφους. ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος  δήλωσε:

«Η είδηση της αναστολής λειτουργίας της  Thomas Cook Αγγλίας είναι μία δυσάρεστη εξέλιξη.  Δική μας δέσμευση είναι ότι θα στείλουμε το μήνυμα μιας οργανωμένης ευρωπαϊκής χώρας, οι επισκέπτες της οποίας μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους και εμείς θα ανταποδώσουμε   αυτήν την προτίμηση και την εμπιστοσύνη δείχνοντας έμπρακτα όλο τον σεβασμό τον οποίο αξίζουν. Βεβαίως θα αναδείξουμε με τον πιο καθαρό τρόπο ότι είμαστε μια ώριμη τουριστική αγορά η οποία  με πολύ μεγάλο σεβασμό στους επισκέπτες της, έχει σχέδιο και ξέρει να διαχειρίζεται  τέτοιου είδους καταστάσεις  με τον καλύτερο τρόπο. Αυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση ενός σχεδίου, ώστε με τη λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία και με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις, να ανταπεξέλθουμε σε αυτή την δυσάρεστη κατάσταση. Μέχρι στιγμής η συνεργασία μας με την υποπρόξενο της Μεγάλης Βρετανίας στη Ρόδο,  Ράνια Κοσιώρη, μας δείχνει ότι όλο το σχέδιο είναι σε εξέλιξη και υλοποιείται ομαλά κατά συνέπεια, δεν συντρέχει σήμερα κανένας λόγος ανησυχίας».

Ο Δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης δήλωσε:

«Σε μια συγκυρία όπως αυτή, οι σημερινοί πελάτες,  είναι οι αυριανοί μας πελάτες και θα πρέπει με κάθε τρόπο να διασφαλίσουμε ότι κατανοούν και αναγνωρίζουν ότι ήλθαν διακοπές σε έναν ευρωπαϊκό προορισμό που τους διασφαλίζει ευρωπαϊκά δικαιώματα και ευρωπαϊκή ασφάλεια. Είμαι πολύ ικανοποιημένος που η Πρεσβεία του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα έχει κάνει τα απαραίτητα για να μπορέσουν να επιστρέψουν απρόσκοπτα στη χώρα τους. Θέλω να τονίσω ότι ο τουρισμός για τη Ρόδο δεν είναι σπριντ. Είναι μαραθώνιος. Και ο μαραθώνιος, παρά την σημερινή δύσκολη μέρα, οφείλει να έχει στραμμένο το βλέμμα στο αύριο και στην επιστροφή των επισκεπτών αυτών, ως αυριανοί ευχαριστημένοι πελάτες. Τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και η αυτοδιοίκηση β΄ και α΄ βαθμού, είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή. Οι Ροδίτες πρέπει να έχουν στο μυαλό τους ότι το αντίθετο του κακού δεν είναι το καλό. Μπορεί να είναι το χειρότερο, το οποίο, με τις σημερινές συμπεριφορές και ενέργειες, οφείλουμε να αποτρέψουμε. Στους δε επισκέπτες του Thomas Cook στέλνουμε το εξής μήνυμα: η Ρόδος που επέλεξαν είναι ένας ευρωπαϊκός προορισμός με ασφάλεια και θα διασφαλίσει όλα τα δικαιώματα που έχουν για την απρόσκοπτη και απροβλημάτιστη επιστροφή στη χώρας τους».

Ο Μανώλης Μαρκόπουλος, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, τόνισε:

« Είναι μια δύσκολη μέρα μια δύσκολη εβδομάδα για το Ροδιακό τουρισμό. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη διαδικασία διαχείρισης της κατάστασης. Προτεραιότητα έχουν οι πελάτες και η επιστροφή τους .Τα μέτρα που θα ληφθούν για τις επιχειρήσεις που σήμερα πλήττονται είναι αναγκαία, αλλά αυτό είναι η συζήτηση της επόμενης μέρας. Πρέπει να τονίσουμε ότι ο πελάτης που σήμερα βρίσκεται στα ξενοδοχεία μας μέσω του Thomas Cook ,αύριο θα είναι μέσω ενός άλλου οργανισμού, άρα αυτό πρέπει να κυριαρχεί στις ενέργειες μας. Σίγουρα θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε όποια ζητήματα προκύψουν στο επόμενο διήμερο και να μειώσουμε τις επιπτώσεις Από εκεί και πέρα υπάρχει συνεργασία με τους φορείς ως προς το οικονομικό κομμάτι όπου τα νούμερα είναι πολύ μεγάλα. Υπάρχει κατανόηση και όλοι μαζί θα διαχειριστούμε την κατάσταση» .

 

 

Το Γραφείο Τύπου


 

 

 

 

H Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου ξεκινά πρόγραμμα στήριξης
για τους πελάτες της Thomas Cook στην Ελλάδα

 

 

·       Η Thomas Cook προχώρησε σε παύση λειτουργίας, επομένως, όλα τα πακέτα διακοπών έχουν ακυρωθεί

·       Η Βρετανική Κυβέρνηση εγγυάται τις πληρωμές των ξενοδοχείων για τους πελάτες που καλύπτονται από το σχήμα ATOL

·       H Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ξεκινά πρόγραμμα επαναπατρισμού των πελατών της Thomas Cook.

 

 

O Όμιλος της Thomas Cook, συμπεριλαμβανομένου του βρετανικού ταξιδιωτικού πρακτορείου και της αεροπορικής εταιρίας, προχώρησε σε παύση λειτουργίας.  Όλες οι κρατήσεις, πτήσεις και πακέτα διακοπών έχουν ακυρωθεί.  Περίπου 150,000 πελάτες της Thomas Cook βρίσκονται στο εξωτερικό αυτή τη στιγμή.

Η Βρετανική Κυβέρνηση κατανοεί ότι όταν μια επιχείρηση με μακρά ιστορία προχωρά σε παύση λειτουργίας, δημιουργείται ανησυχία σε πελάτες, εργαζομένους, ξενοδόχους και άλλους συνεργάτες, την οποία αναγνωρίζει και λαμβάνει σοβαρά υπόψη της.

 

 

 

Η Βρετανική Κυβέρνηση ανέθεσε στη Βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να ξεκινήσει πρόγραμμα επαναπατρισμού των πελατών της Thomas Cook στη Βρετανία από τις 23 Σεπτεμβρίου έως και τις 4 Οκτωβρίου.

Η Βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει διασφαλίσει τα αεροσκάφη που χρειάζονται για την επιχείρηση επαναπατρισμού.  Έχει ήδη ξεκινήσει επικοινωνία με τα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάζεται η Thomas Cook για τα πακέτα διακοπών της ώστε να τους ενημερώσει ότι το κόστος της παραμονής καλύπτεται από το σχήμα ATOL.

 

 

 

Στην ιστοσελίδα www.thomascook.caa.co.uk την οποία διαχειρίζεται και ενημερώνει η Βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι διαθέσιμες πληροφορίες και λεπτομέρειες για τις πτήσεις επαναπατρισμού καθώς επίσης και πληροφορίες σχετικά με την κάλυψη των εξόδων παραμονής που αφορούν και όσους καλύπτονται από το σχήμα ATOL και όσους δεν καλύπτονται.

 

 

Δεδομένης της μεγάλης κλίμακας της κατάστασης, κάποιες αλλαγές είναι αναπόφευκτες, ωστόσο, η Βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στοχεύει στην πραγματοποίηση των πτήσεων επαναπατρισμού με την μικρότερη δυνατή απόκλιση από τις αρχικές πτήσεις.

 

 

Οι πελάτες της Thomas Cook που βρίσκονται στην Ελλάδα παρακαλούνται να επιβεβαιώνουν τις λεπτομέρειες της πτήσης τους στην ειδική ιστοσελίδα, www.thomascook.caa.co.uk προτού μεταβούν στο αεροδρόμιο.

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν, επίσης να επισκέπτονται την ειδική ιστοσελίδα www.thomascook.caa.co.uk.

 

 

 

 

Γραφείο Τύπου  Περιφέρειας Νοτίου  Αιγαίου