Home / ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ  / 2ο ΓΕΛ Κω: Οι μαθητές ερευνούν την κλιματική αλλαγή στα πλαίσια προγραμμάτων ΕRASMUS [ΒΙΝΤΕΟ]

2ο ΓΕΛ Κω: Οι μαθητές ερευνούν την κλιματική αλλαγή στα πλαίσια προγραμμάτων ΕRASMUS [ΒΙΝΤΕΟ]

Το σχολείο μας συνεχίζοντας τη δημιουργική δράση, την ανάπτυξη καλών

πρακτικών και συνεργασίας με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία στο πλαίσιο του

σχεδιασμού, της οργάνωσης και εφαρμογής προγραμμάτων ΕRASMUS+, συμμετέχει

σε ακόμη ένα πρόγραμμα με έναρξη από το Σεπτέμβρη του 2019. Όπως και τα

προηγούμενα, έτσι κι αυτό είναι KA2, σύμπραξη σχολείων και προβλέπει

επισκέψεις/μετακινήσεις μαθητών και καθηγητών.

 

 

 

 

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα που συντονίζει το γενικό λύκειο LICEUM

PIOTRA SKARGI της Πολωνίας στο πλαίσιο ΚΑ2 του ERASMUS+ και στο οποίο

συμμετέχουν και άλλα τέσσερα ευρωπαϊκά σχολεία (το 2ο ΓΕΛ Κω από Ελλάδα και

σχολεία από Ιταλία, Ισπανία, Δανία), επικεντρώνεται κυρίως στην ενεργό δράση των

πολιτών, την επιχειρηματικότητα και την κοινωνική ένταξη.

 

 

 

Το πρόγραμμα έχει τίτλο Impossible becomes Possible (” Το αδύνατο γίνεται δυνατό “), έχει αριθμό σύμβασης

στο ΙΚΥ 2019-1-PL01-KA229-064876 και φιλοδοξεί να δώσει κίνητρα και την

ευκαιρία σε νέους ανθρώπους, ώστε να επινοήσουν καινοτόμες ιδέες και να

παραγάγουν προϊόντα σε συνεργασία τις τοπικές κοινωνίες πάνω σε θέματα που

αφορούν το περιβάλλον, τη νεολαία, την τεχνολογία και την πολιτιστική κληρονομιά.

Φιλοδοξία, επίσης, του προγράμματος αυτού είναι να παράσχει στους συμμετέχοντες

με τη βοήθεια της τεχνολογίας δυνατότητες, όπως διεύρυνση των γνώσεων,

δημιουργία υγιών διαπροσωπικών σχέσεων και βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων.

Στο πλαίσιο διεξαγωγής του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν πέντε συναντήσεις

μαθητών και καθηγητών διάρκειας μίας εβδομάδας κάθε φορά και δύο διακρατικές

συναντήσεις διάρκειας δύο ημερών μόνο για καθηγητές. Ο κύριος στόχος του

προγράμματος είναι να ενθαρρύνει τους μαθητές να γίνουν ενεργοί πολίτες, να

εντοπίζουν τα υπάρχοντα προβλήματα και να τα επιλύουν αποτελεσματικά, ούτως

ώστε να βελτιώσουν τις συνθήκες ατομικής και κοινωνικής ζωής. Τα προϊόντα που θα

παραχθούν από το συγκεκριμένο πρόγραμμα αλλά και η επιτυχία του θα κριθούν

μέσα από μεθόδους αξιολόγησης, όπως ερωτηματολόγια, αναλύσεις, επίσημη και

ανεπίσημη ανατροφοδότηση και τακτικούς πίνακες SWOT.

 

 

Περαιτέρω ερωτήματα-ζητήματα, τρόποι ανάλυσης και μορφές αξιολόγησης, θα καθοριστούν

κατά την πρώτη διακρατική συνάντηση και κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων, τα

αποτελέσματα των οποίων θα συμβάλουν στην εξάπλωση της ιδέας του όλου

προγράμματος στο ευρύτερο κοινό και στην επιτυχία του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ακόμη ένα πρόγραμμα

Erasmus+ KA2 του σχολείου, με θέμα την “Κλιματική Αλλαγή” και τίτλο “The

Monitoring of Climate Change from Space” (σύμβαση με αρ.

2018-1-DK01-KA201-047125). Το πρόγραμμα αυτό εστιάζει στην παρατήρηση από

το διάστημα των κλιματικών αλλαγών που συντελούνται και την ενεργοποίηση των

μαθητών. Πρόσφατα μάλιστα, από 22/9/2019 μέχρι 28/9/2019 φιλοξενήθηκαν 20

μαθητές και 7 καθηγητές από 5 χώρες, σε μια ιδιαιτέρως επιτυχημένη συνάντηση

κατά την οποία οι μαθητές προγραμμάτισαν ηλεκτρονικές συσκευές (microbits), υπό

την επίβλεψη των καθηγητών τους, έτσι ώστε να συλλέξουν δεδομένα του κλίματος.

Στην επόμενη συνάντηση που θα γίνει το Φλεβάρη του 2020 στην Αγγλία σχεδιάζεται

να κατασκευαστεί ο μικρός πύραυλος που θα συλλέξει δεδομένα με τη χρήση της

συσκευής microbit και απώτερος σκοπός του προγράμματος η εκτόξευση του

πυραύλου και της συσκευής από το κοσμοδρόμιο της ESA στη Γαλλική Γουιάνα και

η συλλογή στοιχείων το Μάρτη του 2020.

 

 

 

Σχετικό Ρεπορτάζ Δημοτικής Τηλεόρασης Κω

 

 


Βίντεο από μια δοκιμαστική πτήση drone με τις προγραμματιζόμενες

συσκευές microbits που έκαναν μετρήσεις παραμέτρων του κλίματος:

 

 

 


Η Παιδαγωγική Ομάδα  των προγραμμάτων Erasmus+ του 2ου ΓΕΛ Κω

Μηναΐδη Αθηνά

Λουμάνη Μαρία

Περεζού Διονυσία

Πίτσης Βασίλειος

Γεωργακόπουλος Ηλίας

 

 

Ο Διευθυντής

Χλαπάνης Γεώργιος-Ερρίκος