Home / ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ  / ΕΙΡΗΝΗ ΒΟΥΡΟΥ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  / ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: Είναι το παιδί μου έτοιμο για την Α‘ δημοτικού;

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: Είναι το παιδί μου έτοιμο για την Α‘ δημοτικού;

ΕΙΡΗΝΗ ΒΟΥΡΟΥ Pg.Dip, MA                                                                                                ΧΑΡΙΝΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ-ΕΙΔ.ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ*                                                                         ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ

*[Εκπρόσωπος Δωδεκανήσων & Νήσων Αιγαίου
του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΣΕΛΛΕ)]

 

ΚΕΝΤΡΟ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»

(ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ 1 – ΚΩΣ & ΑΝΤΙΜΑΧΕΙΑ)

 

 

 

Είναι το παιδί μου έτοιμο για την Α‘ δημοτικού;

 

 

Τα τελευταία χρόνια, ο όρος “Σχολική Ετοιμότητα”, ακούγεται συχνά και αφορά στην είσοδο και τη φοίτηση ενός παιδιού στην Α‘ Δημοτικού. Η πρώτη δημοτικού αποτελεί τη βάση της σχολικής πορείας ενός μαθητή, επομένως πρέπει να είναι καλή και δυνατή, ώστε να στηρίζει τις τάξεις που θα ακολουθήσουν.

 

 

Το μοναδικό επίσημο κριτήριο εισαγωγής των παιδιών, στην πρώτη δημοτικού είναι η ηλικία. Το πιο σημαντικό κριτήριο όμως, είναι κατά πόσο το παιδί μπορεί να ανταπεξέλθει με επιτυχία στα μαθήματα και τις σχολικές του υποχρεώσεις, δηλαδή πόσο έτοιμο είναι για το σχολείο. Οι δεξιότητες που απαιτούνται για μια επιτυχημένη πορεία στην Α‘ Δημοτικού, δεν αναπτύσσονται με τον ίδιο ρυθμό σε όλα τα παιδιά. Επομένως, δεν είναι όλα τα παιδιά έτοιμα να πάνε Α‘ Δημοτικού, μόλις συμπληρώσουν τα 6 έτη.

 

 

 

Ένα παιδί που είναι «έτοιμο για το σχολείο», πρέπει να έχει αναπτύξει όλες τις παρακάτω δεξιότητες:

 

 

 

•    Να είναι σε θέση να ακολουθήσει καθημερινές δραστηριότητες

 

 

•    Να είναι σε θέση να αυτοεξυπηρετείται (ντύσιμο, τουαλέτα)

 

 

•    Να είναι ικανό να προσέχει αυτά που λέει κάποιος άλλος και να ολοκληρώνει μια δραστηριότητα που του ανατίθεται (διατήρηση προσοχής)

 

 

•    Να είναι σε θέση να συνεργαστεί και να παίξει με τα άλλα παιδιά

 

 

•    Να  ακολουθεί όρια και κανόνες

 

 

•    Να έχει αναπτύξει βασικές γνωστικές δεξιότητες (χρώματα, σχήματα)

 

 

•    Να είναι σε θέση να γράψει ή να αντιγράψει το όνομά του

 

 

•    Να είναι σε θέση να συνδέει ήχους με συλλαβές και γράμματα (φωνολογικές δεξιότητες)

 

 

•    Να  αρθρώνει σωστά όλους τους ήχους της γλώσσας μας

 

 

•    Να μπορεί αφηγηθεί μια απλή  ιστορία (π.χ.: πως πέρασε την μέρα του)

 

 

•    Να ανταποκρίνεται σε σύνθετες εντολές (π.χ.: σχεδίασε ένα μεγάλο μήλο πάνω στο κόκκινο τραπέζι)

 

 

•    Να μπορεί να βρει λέξεις που αρχίζουν από έναν ήχο (π.χ.: πες μία λέξη που να αρχίζει από /α/)

 

 

•    Να κατανοεί τοπικές, χρονικές και ποσοτικές έννοιες.

 

 

•    Να έχει καλή ακουστική και οπτική μνήμη.

 

 

•    Να πιάνει σωστά το μολύβι και να χρησιμοποιεί το ψαλίδι.

 

 

•    Να ζωγραφίζει, να σχεδιάζει και να χρωματίζει.

 

 

 

 

Στην Ελλάδα, το μοναδικό αναγνωρισμένο τεστ ανίχνευσης της σχολικής ετοιμότητας είναι το Α‘ ΤΕΣΤ, το οποίο χορηγείται μόνο από πιστοποιημένους θεραπευτές. Προτείνεται από την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρία να γίνεται σε όλα τα φυσιολογικά παιδιά που φοιτούν στο νηπιαγωγείο  (5-6,5 ετών) και πρόκειται να φοιτήσουν την επόμενη χρονιά στην Α‘ Δημοτικού.

 

 

Το Α‘ ΤΕΣΤ, σε περίπτωση που εντοπίσει ότι το παιδί δεν είναι έτοιμο, του δίνει την ευκαιρία να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του πριν την έναρξη του σχολείου και έτσι προλαμβάνονται μελλοντικές Μαθησιακές Δυσκολίες και η σχολική αποτυχία. Συνεπώς, για να έχουμε καλούς μαθητές, πρώτα πρέπει να έχουμε έτοιμους μαθητές στο να δεχτούν γνώση και αυτό δεν καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο από την χρονολογική τους ηλικία.

 

 

 

Το “Κέντρο Ειδικών Θεραπειών ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ” είναι εξουσιοδοτημένος συνεργάτης στην χορήγηση του Α‘ ΤΕΣΤ.

Καλέστε στο 22420-30228 για να κλείσετε το ραντεβού σας.

 

 

ΠΗΓΗ: Free Press “Νήσος Κως”