Home / ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ  / ΕΙΡΗΝΗ ΒΟΥΡΟΥ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  / ΠΑΙΔΙ και Εργοθεραπεία με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Εργοθεραπείας [ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ]

ΠΑΙΔΙ και Εργοθεραπεία με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Εργοθεραπείας [ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ]

Από την Αγγελική Αλαβέρα

Εργοθεραπεύτρια

Μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών

Συνεργάτης του Κέντρου Eιδικών Θεραπειών Παρέμβαση

 

ΚΕΝΤΡΟ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»

(ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ 1 – ΚΩΣ & ΑΝΤΙΜΑΧΕΙΑ)

 

Παιδί και εργοθεραπεία : Αναπτύσσοντας τις δεξιότητές των παιδιών

 

 

Η παιδιατρική εργοθεραπεία ασχολείται με διαταραχές που εμποδίζουν τη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών και δυσκολεύουν την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, είτε αυτό είναι το σπίτι, το σχολείο, η κοινότητα. Ο εργοθεραπευτής στοχεύει στην εκπαίδευση δεξιοτήτων που αφορούν γνωστικές, μαθησιακές κινητικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς, χρησιμοποιώντας εξατομικευμένα για το κάθε παιδί «έργα» δηλ. δραστηριότητες όλης του της καθημερινότητας.

 

 

Σε ποιους τομείς ανάπτυξης  παρεμβαίνει η Εργοθεραπεία;

 

 

Γνωστικός  Τομέας
Συγκέντρωση-προσοχή, οργάνωση, χωροχρονικός προσανατολισμός, κατανόηση, μνήμη, , σκέψη, ικανότητα μάθησης

 

 

 

Αδρή κινητικότητα
Συντονισμός άνω και κάτω άκρων, ισορροπία, οργάνωση, ενδυνάμωση, χαλάρωση, αντοχή.

 

 

 

Λεπτή κινητικότητα
Λαβή μολυβιού, γραφοκινητικότητα, οπτικοκινητικός και αμφίπλευρος συντονισμός, επιδεξιότητα άκρας χείρας, χρήση ψαλιδιού

 

 

 

Τομέας κοινωνικών δεξιοτήτων
Βλεμματική επαφή, κοινωνική ανταπόκριση, προσαρμοστικότητα και ακολουθία κανόνων.

 

 

 

Τομέας αυτοεξυπηρέτησης
Δεξιότητες καθημερινής ζωής (ένδυση-απόδυση, προσωπική υγιεινή ,σίτιση).

 

 

 

Παιχνίδι

Έχει διάθεση για παιχνίδι; συμμετέχει ενεργά; το παιχνίδι του αντιστοιχεί στην ηλικία του;

 

 

 

Πότε να απευθυνθώ σε εργοθεραπευτή;

 

 

Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, αν το παιδί εμφανίζει 3 ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες, θα πρέπει να ζητήσουμε εργοθεραπευτική αξιολόγηση:

 

 

  • Ανώριμο παιχνίδι (πιο πίσω αναπτυξιακά σε σχέση με την ηλικία του).

 

 

  • Δυσκολίες αυτοεξυπηρέτησης. Δεν έχει ανάλογα με την ηλικία του, τις δεξιότητες να φάει μόνο του, να βάλει τα ρούχα ή τα παπούτσια του, να πάει στην τουαλέτα, κ.λπ.

 

 

  • Μειωμένος μυϊκός τόνος (μοιάζει αδύναμο). Φαίνεται να μην έχει αντοχή.

 

 

  • Πέφτει κάτω, χτυπάει εύκολα

 

 

  • Δυσκολία να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να φτιάξει πάζλ, να κόψει με το ψαλίδι στο νηπιαγωγείο.

 

 

  • Υπερκινητικότητα

 

 

  • Ευαισθησία σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα.

 

 

  • Αποφεύγει την παιδική χαρά.

 

 

  • Διάσπαση προσοχής

 

 

  • Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούργια πράγματα.

 

 

  • Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός, υποψίες ότι έχει δυσγραφία

 

 

 

 

Η εργοθεραπευτική συνεδρία, δεν είναι μάθημα. Με ειδικά επιλεγμένες δραστηριότητες, ο εργοθεραπευτής μετατρέπει τη θεραπεία σε παιχνίδι για να βελτιώσει τις δεξιότητες που δεν έχουν αναπτύξει τα παιδιά λόγω ασθένειας, ή αναπτυξιακής ανωριμότητας.