Home / ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ  / ΕΙΡΗΝΗ ΒΟΥΡΟΥ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  / Ειρήνη Βούρου: Πότε ένα παιδί ηλικίας 3-12 ετών χρειάζεται αξιολόγηση από Εργοθεραπευτή

Ειρήνη Βούρου: Πότε ένα παιδί ηλικίας 3-12 ετών χρειάζεται αξιολόγηση από Εργοθεραπευτή

 

 

 

 

 

 

 

ΕΙΡΗΝΗ ΒΟΥΡΟΥ

Πιστοποιημένη Λογοθεραπεύτρια Pg.Dip, MA

 

 

Πολλά παιδάκια προσχολικής ηλικίας εμφανίζουν κάποιες δυσκολίες:

 

 

  • στην συμπεριφορά τους … ( πχ είναι παρορμητικά, δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν μια δραστηριότητα, δεν ακολουθούν κανόνες)

 

  • στις κινήσεις τους (πχ είναι υπερκινητικά , αδέξια, ή κουράζονται πολύ γρήγορα)

 

  • κατά την ανάπτυξή  τους,( πχ η ανάπτυξη τους δεν αντιστοιχεί στο αναπτυξιακό επίπεδο της ηλικίας τους -δείχνουν ανώριμα).

 

 Οι δυσκολίες αυτές  επηρεάζουν τη συμμετοχή τους στο σχολείο, ε το παιχνίδι τους αλλά και τη λειτουργικότητά τους  σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής.

 

 

Με βάση τον Αμερικάνικο Σύλλογο Εργοθεραπείας, θα πρέπει να αναζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση αν  το παιδί σας:

 

 

  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει την δομή και το νόημα ενός παιχνιδιού
  • Είναι αδέξιο σε δραστηριότητες αδρής κίνησης (σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισορροπία, πέφτει συχνά)
  • Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο, μοιάζει να είναι αδύναμο, έχει μικρή αντοχή
  • Χάνεται εύκολα σε χώρους που δεν γνωρίζει καλά
  • Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά τη θέση του σώματός του στο χώρο (χτυπάει εύκολα)
  • Σπάει συχνά τα παιχνίδια του
  • Δεν του αρέσει να χοροπηδά, να κάνει κούνια ούτε ο εξοπλισμός παιδικής χαράς,
  • Έχει φτωχό έλεγχο στις λεπτές κινήσεις, δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ, να κόψει με ψαλίδι, δε μπορεί να χειριστεί μικρά αντικείμενα
  • Δυσκολεύεται να ντυθεί, να φάει μόνο του, να δέσει τα κορδόνια του
  • Είναι υπερκινητικό, δε μπορεί να ησυχάσει, αναζητά συνεχώς κίνηση
  • Είναι παθητικό, αποτραβηγμένο
  • Δεν εξερευνά το περιβάλλον
  • Αποφεύγει με ασυνήθιστο τρόπο δραστηριότητες καθημερινής περιποίησης , όπως μπάνιο, χτένισμα, βούρτσισμα δοντιών, κόψιμο νυχιών
  • Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, τα φιλιά
  • Δείχνει υπερευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους, άγγιγμα
  • Έχει δυσκολίες στον ύπνο
  • Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή τρώει μόνο συγκεκριμένες τροφές/ υφές
  • Διασπάται εύκολα η προσοχή του, ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μία δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη
  • Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα
  • Δυσκολεύεται να πιάσει σωστά το μολύβι
  • Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί ή πολύ απαλά, ο γραφικός του χαρακτήρας είναι κακός
  • Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ γραμμάτων και λέξεων, δυσκολεύεται να διακρίνει και αναπαράγει γράμματα
  • Κουράζεται εύκολα
  • Δεν ακολουθεί προφορικές οδηγίες
  • Δεν μιμείται
  • Δείχνει να μην ακούει όταν του μιλούν

 

 

Η εργοθεραπεία μπορεί με συγκεκριμένες και προσαρμοσμένες στις ανάγκες του κάθε παιδιού δραστηριότητες,  να βοηθήσει  το παιδί να καλύψει τις αδυναμίες του, να αναπτύξει και να ενισχύσει τις καθημερινές και σχολικές του δεξιότητες.

 Λειτουργεί ως αναπόσπαστο κομμάτι στη διαδικασία της πρώιμης παρέμβασης η οποία μπορεί να ανατρέψει τους παράγοντες επικινδυνότητας , που θα οδηγούσαν σε κάποια μορφή αναπτυξιακής καθυστέρησης ή δυσλειτουργίας.(Πηγή: Αmerican Occupational Therapy Association (AOTA))

 

 

Το Κεντρο Ειδικών Θεραπειών “Παρέμβαση”  παρέχει υπηρεσίες Παιδιατρικής Εργοθεραπείας,

προσφέροντας έτσι ολοκληρωμένα προγράμματα θεραπευτικής αποκατάστασης .

Για ραντεβού καλέστε στο 22420-30228

Πηγή: Νήσος Κως